VOICE PHISHING

Voice phishing

 

 

 Departament Bezpieczeństwa Banku BPS informuje, iż w ostatnim czasie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS. Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym Infolinię Banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem systemów bezpieczeństwa po stronie Banku.

 

Schemat działania przestępców:

· przestępcy dzwonią do klienta banku spółdzielczego z numeru Infolinii Banku tj. 801 321 456 lub 86 215 50 00;

· osoba dzwoniąca posiada ukraiński akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;

· prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie;

· rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;

· osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;

· podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.

 

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:

· Infolinia Banku nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456;

· Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych.

· Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientami.

· Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.

· Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;

· Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.

· Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy.

· Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.

· Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobiepresję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.

· Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwonić na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.

BS w Łukowie oświadcza, że materiały publikowane na stronie Internetowej mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty handlowej Banku w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.

INTERNET BANKING
logowanie

 

informacja autopromocja www

 

Internet Banking

bankowosc

 

Zaloguj się do swojego rachunku:

 

Internet Banking - logowanie

 

Internet Banking - informacje

 

Visa payWave

paywave

baner-wsparcie-dla-klientow-i-format 300x600

IB Mobilny

Internet Banking Mobilny

„Drogi Użytkowniku. Nasza strona www przechowuje i uzyskuje dostęp do informacji przechowywanej w Twoim urządzeniu obsługującym przeglądarkę internetową. Informacje przechowywane są w celu tworzenia statystycznej informacji o odwiedzinach stron oraz dla potrzeb przechowywania dla użytkownika danych niezbędnych do logowania. Możesz wyrazić na to zgodę lub nie korzystając z mechanizmów dostarczanych Ci przez Twoją przeglądarkę zezwalając lub blokując tworzenie plików Cookies. Jednakże wprowadzenie blokady uniemożliwi Ci korzystanie z Internet Bankingu. Przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Twoim urządzeniu końcowym i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.Dowiedz się więcej o Cookies i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce Polityka Cookies.

Akceptuję używanie plików Coockies