Moje ID/Profil zaufany

Czym jest mojeID?

MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID w Banku Spółdzielczym w Łukowie

Aktualna lista usług publicznych
Informacja na temat Profilu Zaufanego


Możliwości oferowane przez mojeID

  • potwierdzenie tożsamości - w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania,
  • logowanie do istniejącego konta,
  • autoryzacja operacji.

Korzyści

  • łatwiejszy dostęp - prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług,
  • bezpieczeństwo - masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi,
  • użyteczność - korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne,
  • potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne.

Zastosowanie

  • Usługi publiczne
    • składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu),
    • dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
  • e-Commerce
    • potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu),
    • dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
  • Energetyka
    • rejestracja wniosku/formularza,
    • przedłużenie umowy,
    • dostęp do portalu klienta.
  • Medycyna
    • rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych,
    • zakup leków przez internet.
  • Media
    • potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo,
    • opłacanie abonamentu.
  • Ubezpieczenia
    • sprzedaż polisy przez internet,
    • odnowienie polisy (Direct).

Funkcjonalność mojeID w pytaniach i odpowiedziach.

Co to jest mojeID?

MojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

Jaką mam korzyść z używania mojeID?

Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów. Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do systemu bankowości elektronicznej w Banku.